Hlavní a nesmírnou výhodou katalytické lampy je, že dokáže provonět i nesmírně zakouřené prostředí, místo kde se pohybuje velký počet lidí apod. Stačí nahlédnout  trochu do historie, kdy už původní katalytické lampy byly schopné během dvou dní naprosto vyčistit vzduch v márnicích a nemocnicích. Byla to jejich prvotní funkce, pro kterou byly vyráběny. Takže to, že to dnešní dokonalejší modely pochopitelně hravě zvládají, by nemělo být zásadním překvapením. Smyslem už dnes navíc není pouze vzduch vyčistit od pachů a bakterií, ale také ho provonět a případně i zapůsobit jako dekorativní prvek v celém interiéru.

Kdybychom vzali nějaký „výkonnostní“ test, co všechno je schopná katalytická lampa provonět, v jednom testu se jí to povedlo ve skladu s plochou 400 metrů čtverečních. Zkuste si to někdy alespoň v malém bytě s klasickým osvěžovačem vzduchu z Tesca a uvidíte, že se mu to nikdy nepovede; katalytické lampy s tím ale nemají problém. Když se ještě vrátíme k praktickým dopadům, často se dnes bytové parfémy obecně využívají v kuchyni a katalytické lampy o to víc. Za prvé zvládnou určité vůně navodit například chuť k jídlu a za druhé pochopitelně pochytat nepříjemné pachy.

Testů, kterými se výrobci, prodejci, ale i odborníci snažili dokázat, že katalytické lampy opravdu, s trochou nadsázky, umí zázraky, bylo mnoho. Nejtypičtějším nepřítelem čichových buněk jsou pochopitelně zakouřené prostory. Pokud používáte například parfémové sáčky v autě a budete tam kouřit, sáčky s tím nic nezmůžou, ale pokud máte zakouřený interiér a dáte do něj katalytickou lampu, vzduch se prokazatelně vyčistí a dokonce i provoní a nezáleží ani na tom, kolik lidí, nebo jak dlouho se tam kouřilo.

Katalytické lampy už se dnes ale nevyužívají pouze na tyto účely, ale také v mnohem sofistikovanějších směrech – konkrétně se objevuje tzv. čichový marketing, který opět dokazuje, že lampy fungují. Vše je postaveno na tom, že čichové vjemy si mozek mnohem déle pamatuje – za rok zapomeneme 95% vizuálních vjemů, ale pouze 20% čichových. To má za následek, že velké evropské korporace (včetně některých bank) se snaží budovat si svou čichovou image a opravdu to funguje. Vstupní haly, ale i reklamní předměty mají charakteristickou vůni a klienti si je tak potom s institucí lépe spojí. Další využití v tomto směru je, že například kanceláře zaměstnanců voní tak, aby to navýšilo aktivitu, nebo naopak některá americká kasina po uvedení katalytických lamp do praxe prokazatelně zvýšila svůj zisk, protože návštěvníci měli podvědomé nutkání více sázet. Pokud tedy máte firmu a chcete zvýšit úsilí zaměstnanců, nebo zisk svého podniku, neváhejte jít tímto směrem.

Katalytické lampy jsou dnes opravdu v centru pozornosti především v západní Evropě a z výše zmíněných důkazů jasně vyplývá proč. Vůně s lidským podvědomím dokáže zázraky, a když se s ním spojí prokazatelný výkon a kvalita katalytických lamp, není co řešit. Pokud jste zatím toto kouzlo ještě neobjevili, pusťte se do výběru vlastní lampy právě teď.